ИСТОРИЯ


1946

ЗАПОЧВА ПРИКЛЮЧЕНИЕТО

Компания Botticelli е основана през 1946 година в Монтегранаро, столицата на обувната индустрия в Италия и един от най-важните модни центрове в Европа. Основополагащото начало е поставено от Алдо Ботичели, майстор занаятчия на кожи, който открива работилница за да произвежда кожи за вътрешния пазар и не след дълго е създадена компания, която светът познава и до днес, бранд носещ името на известен италиански художник на име – Сандро Ботичели. Днес компанията се управлява от синът на Алдо – Роберто Ботичели, който с годините успява да постави марката сред първите и най-престижни производители на модни обувки в света, както и лидерски позиции измежду едни от най-елитните модни изложения в Италия. Марката Botticelli е символ на лукс, престиж и изкуство, със своите ръчно направени обувки от високо качествени материали и запазени традиции в изработката на всеки един модел и до днес, носещи духа на италианското изкуството и едновременно в съчетание с модерния дизайн. Основен флагман на марката е символът „Произведено в Италия“, който всеки продукт създаден от Roberto Botticelli носи върху себе си, в допълнение брандът предлага и широка гама от различни видове естествена кожа за своите ръчно направени обувки, които са специално селектирани за нуждите на марката. Например: Телешка кожа, Агнешка кожа, кожа от Пони, Щраус, Змиорка, Алигатор, Кайман, както и други екзотични кожи, някои от които много специални и редки. Компанията създава и обувки по поръчка на своите клиенти, като по този начин на продуктите се придава едно много индивидуално и лично отношение при изработката на всяка една обувка направена за определен човек, носеща името му или неговите инициали, придаващи характера на собственика върху нея.


VIAGGIO AZIENDALE

Това пътуване е част от историята на живота и ценностите на компанията. Алдо Ботичели е основателят, чиято стара работилница се превръща във фабрика от неговият син Роберто, наследник и автор на успеха. Роберто учи право в университета в Масерата Италия, отличен кампус на правното учение с традиции и престиж в сферата. Завършва през 1975 година и се присъединява към компанията. Той подновява ноу-хау-то интересувайки се от изкуство и мода, развива и разширява връзките с обществеността със своя артистично-изследователски интерес към работата на Освалдо Лицини, художник на поетичния абстракционизъм, чрез който той запазва и поддържа жив европейския културен дебат в района на Фермо. Неговото внимание и отношение към изкуството, както и интересът му към антики и музика му помагат в изследването и експериментирането работейки по каноните на съвременната естетика. Съпругата му Джузепина му помагала с рядка и изцяло женствена чувственост към стимулиращ и иновативен дизайн, като красотата се превръща в сила събираща ценности. През 1980 година започва производството и на модни продукти, а не след дълго се поставя и началото на лукса в лимитираните изделия през 1995 година. Тогава е родена и марката Botticelli Limited, тя е глобална и същевременно местна, новата философия на производителя на луксозни продукти е те да бъдат представени, като универсален символ на социален статус. Философия, която е съществувала в земя на хармония, където красотата е не само в природата, но и в културата на района. Изискан и практичен е и синът на Роберто - Лука, новатор символ на бъдещето и начало на третото поколение на компанията.




1976

ROBERTO BOTTICELLI ENTRA IN AZIENDA 

Световноизвестният модел Ева Херцигова, синоним на елегантност и лукс е фотографирана да носи обувки с логото Roberto Botticelli. Марка, готова да навлезе в света на висшата мода, като модел в началото на артистичната си кариера тя става неразделна част и от историята на компанията, на която е предопределено да успее в областта на обувната мода.


1980

ПРЕМИНА В БЪДЕЩЕТО 

Работилницата се превръща във фабрика, а производството става моден дизайн. Роберто Ботичели, син на основателя Алдо се присъединява към компанията и подновява досегашното ноу-хау. Любовта му към изкуството и интересът към антиките, както и вниманието към музиката се превръщат в изследователски-ориентиран стандарт за вдъхновение на съвременната красота в създаването на обувки.


1986

РАЖДАНЕТО НА БРАНДА 'ROBERTO BOTTICELLI GOLF' 

Със своите иновативни, изключително леки и луксозни обувки предназначени за игра на голф, марката поставя началото на една нова и специална линия - Roberto Botticelli Golf.


1995

СТАРТИРАНЕ НА 'ROBERTO BOTTICELLI LIMITED' 

Botticelli LIMITED модерни, специални, изискани, лимитирани.


2005

ОТКРИВАНЕ НА НОВ ЦЕНТРАЛЕН ОФИС  

Производствената структура се нуждае от нововъведения и функционалност. Сградите имат своя собствена идеология и идентичност, така се появява и новата централа на Roberto Botticelli в Марке. “The Function оf Fantasy”, дизайн инспириран от визията на компанията, който намира своето място при портала на атриума - невероятната система за осветеност и прозрачност, състояща се от едро мащабнa стомана и стъкло, които разгръщат помещението към небето. Достъпът на светлина и прозрачност разказват семантично за сериозността на компанията и нейните продукти.



ОТКРИВАНЕ В МИЛАНО 

Милано модната столица на света и икономическо сърце на Италия. Градът помещаващ най-известните модни марки в света представя най-новия бутик на Roberto Botticelli, намиращ на метри от една от най-известните сгради в света – Миланската катедрала.


2010

РАЖДАНЕТО НА ROBERTO BOTTICELLI 'HAND MADE' 

Линия посветена на мъжкия свят, където вниманието към детайла при всеки един продукт, съчетано с използването на ценни материали са ключовите елементи на всяка една колекция.


2011

 ИЗКУСТВОТО СРЕЩА МОДАТА

През септември 2011 година, Roberto Botticelli стартира съвместен и много амбициозен проект с "Terrazza Martini" в Милано. Проект, който оформя страстта към съвременното изкуство и любовта към търсенето на нововъзникващи художници, чийто творби са притежавани от Роберто в международен план с цел насърчаване на контакта между света на модата и изкуството. Роберто Ботичели се доверява на международно признати художници за реализирането на модерни инсталации, използвайки обувките на компанията. Проект, който има за цел да даде показност на съвременното изкуство, предлагайки безпрецедентната помощ на обувката, която се превръща в творческа платформа на художника с висока културна стойност, подкрепяща няколко асоциации "Onlus" в изследователската фаза. В специалния проект участват произведения на художници от калибъра на Luigi Pignatelli, Pierluigi De Lutti, Dele, Marco Tamburro, John Van Der Walk, Giovanni Frangi, Mario Arlati and Johnathan Allen.




2015

РАЖДАНЕТО НА ПЪРВАТА 'CAPSULE ART COLLECTION' 

За първата капсулирана колекция е избран геният на експресионизма тип “Action Painting”: Джаксън Полок. Само в три модела, изработени от чернa телешка кожа, се използва техниката на рисуване, измислена от художника Джаксън Полок – „Капков живопис“.


2016

ROBERTO BOTTICELLI & DEFUSTEL 


2017

НОВ ШОУРУМ В МИЛАНО Corso Venezia, 12 Milano 


2017 26, Октомври

НОВ ЛУКСОЗЕН ДОМ НА МОДАТА - BOTTICELLI В БЪЛГАРИЯ
ул. Съборна 7, София



На 26, Октомври официално беше открит най-новия бутик на Roberto Botticelli в България. Новият дом на Италианския бранд е разположен в сърцето на София, на най-изтънчената и известна улица в страната Съборна. Бутикът посрещна първите си гости и клиенти с червен килим, изискан коктейл с искрящо шампанско и ревю на новите модели обувки, под звуците на саксофон. Ексклузивният представител на марката и собственик Станислав Попов, обяви лично бутика за открит в компанията на известният дизайнер Роберто Ботичели. Сред гостите на събитието бяха представители на Италианското посолство в София, представителят на Италианската търговска камара, собственици и представители на бизнеса, личности от модата, както и кино звезди от Англия и Испания.


2018 1, Март

ВТОРИ ЛУСОЗЕН БУТИК НА BOTTICELLI В БЪЛГАРИЯ,
Paradise Center, бул. Черни връх 100, София


Скоро след откриването на първия официален магазин на марката в България е представен и вторият, последен бутик от веригата моно бутици на Roberto Botticelli в България. Със своите два ексклузивни магазина в град София и уникален уеб магазин, марката предлага възможността на българските си почитатели да станат част от многото успешни хора по света от бизнесмени и спортни личности до холивудски знаменитости и много други известни хора, обичащи и носещи обувките създавани от Roberto Botticelli.